Αρχική Χάρτης Πλοήγησης Αναζήτηση
 
3 ( )

 

ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ
ΣΤΟ
ΕΥΡΥΖΩΝΙΚΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Κυρία Επίτροπε,
Κύριε Υπουργέ,
Κύριοι Βουλευτές και εκπρόσωποι των πολιτικών κομμάτων,
Κύριοι Πρόεδροι των Ανεξαρτήτων Αρχών,
Κυρίες και Κύριοι εκπρόσωποι Επιχειρήσεων, Οργανισμών και μη Κυβερνητικών Οργανώσεων,
Αγαπητοί εργαζόμενοι στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ)

Κυρίες και Κύριοι,
Εκπροσωπώντας τον Πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ κ. Γ. Παπανδρέου θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την πρόσκληση στις εργασίες του 3ου Διεθνούς Συνεδρίου σας για το Ευρυζωνικό Διαδίκτυο, και θ’ απευθύνω ένα σύντομο χαιρετισμό επιχειρώντας να αναπτύξω τις θέσεις του κόμματος μου για τις πολιτικές ανάπτυξης των Ευρυζωνικών Δικτύων και των Υπηρεσιών υπό την θεώρηση τους ως καινοτόμων μέσων της ανθρώπινης επικοινωνίας.
Η ΕΕΤΤ είχε καταγράψει μια αξιοπρόσεκτη ανεξάρτητη  πορεία λειτουργώντας με το διοικητικό νομοθετικό και ελεγκτικό κύρος που την περιέβαλε ο ιδρυτικός της νόμος , χαρακτηρίζοντας την ως μια Ανεξάρτητη Διοικητική Αρχή. Η αλλαγή στην συγκρότησης  της, που επέφερε πρόσφατα  η κυβέρνηση, αφαιρώντας από την διάσκεψη των προέδρων της Βουλής της ευθύνη της επιλογής της  στέρησε την δυνατότητα  μιας υπερκομματικής ανάδειξης του προεδρείου της και επιβλήθηκε η μονοδιάστατη Υπουργική επιλογή.
Τα θέματα όμως που χειρίζεται και διεκπεραιώνει η ΕΕΤΤ είναι τόσο σημαντικά για την ανάπτυξη της χώρας μας αλλά ακόμη και για  την λειτουργία της  Δημοκρατίας, που απαιτούν και εφαρμογή συγκεκριμένων πολιτικών και μάλιστα πολλές φορές στα πλαίσια μια πλατύτερης συναίνεσης.
Η  ευρυζωνικότητα είναι ένα τέτοιο θέμα. Είναι μια υποδομή, ένα δημόσιο αγαθό κυρίαρχο του 21ου αιώνα.
Έτσι  αντιμετωπίζεται από τα αναπτυγμένα κράτη. Η Ελλάδα δυστυχώς σήμερα συμπεριλαμβάνεται ανάμεσα στις πιο ακριβές χώρες στην Ε.Ε. σε ότι αφορά τις τιμές. Ακόμη η θέση της Ελλάδας στην παγκόσμια κατάληξη τα τελευταία 3 χρόνια είναι από την 42η θέση το 2004, βρέθηκε στην 48η το 2007.
(Στοιχεία Word Economic Forum)

  Ο δείκτης ψηφιακής ετοιμότητας παρουσιάζει πτωτική τάση στην παγκόσμια κατάταξη και από 26η το 2003 βρέθηκε στην 32η το 2007.
Στοιχεία: Economist Intelligence Unit
Βέβαια οι αιτίες που οδήγησαν σ’ αυτήν την υποχώρηση είναι πολλές κι’ έχουν σχέση και με την μικρή αγορά του τομέα της πληροφορικής και των επικοινωνιών στην χώρα μας, παρ’ όλο που έγκαιρα από το 1994 άνοιξε στον ανταγωνισμό καθώς και λόγω απουσίας  ευρυζωνικών υποδομών που θα δημιουργούσαν και την κατάλληλη ζήτηση.  
Όμως ο μεγάλος όγκος των ευρυζωνικών υποδομών ανήκει ιδιοκτησιακά στον ΟΤΕ, από τον οποίο και νοικιάζουν οι εναλλακτικοί πάροχοι και όλοι αντιλαμβανόμαστε την σημασία των εφαρμοζομένων πολιτικών για τον ΟΤΕ τα τελευταία χρόνια.
Ως Αξιωματική Αντιπολίτευση στηλιτεύσαμε  επανειλημμένα τις πολιτικές απαξίωσης του ΟΤΕ, κύριου Τηλεπικοινωνιακού οργανισμού της χώρας και η συγκυρία του συνεδρίου σας μας βρίσκει να ξεκινά η συζήτηση  στην Βουλή για την  κύρωση της συμφωνίας Ελληνικού Δημοσίου με την Deutsche Telekom για την εκχώρηση του ΟΤΕ  που κατά την άποψη μας θα οδηγήσει έναν από τους μεγαλύτερους τηλεπικοινωνιακούς οργανισμούς της Ευρώπης σε ακύρωση της προοπτικής του.
Η ζωτική σημασία των τηλεπικοινωνιών για την ύπαρξη και ανάπτυξη μιας χώρας είναι πλέον ορατή και οι τηλεπικοινωνίες αποτελούν ένα σημαντικό οικονομικό και αναπτυξιακό εργαλείο για τις δεκαετίες που έρχονται.
Η Ελλάδα όσο ποτέ  χρειάζεται ν’ αυξήσει τους  ρυθμούς ανάπτυξης  της καινοτομίας στο Ευρυζωνικό Διαδίκτυο, που θα τις δώσει  πλεονεκτήματα αφού θα αποκτήσει εργαλεία για:
• Μια ανοιχτή και αποτελεσματική διακυβέρνηση.
• Βελτίωση των υπηρεσιών του δημόσιου τομέα με την απλοποίηση των διαδικασιών και λειτουργιών του βοηθώντας στην αύξηση της παραγωγικότητας του.
• Βελτίωση της παραγωγικότητας και ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων, μέσω νέων μεθόδων λειτουργίας.
• Δημιουργία νέων δεξιοτήτων και θέσεων νέων μορφών εργασίας.
• Διασφάλιση της συνεχούς κατάρτισης και επιμόρφωσης των πολιτών.
• Βελτίωση της ποιότητας της ζωής των πολιτών.
Σημειώνω όμως με έμφαση ότι η κυβέρνηση πρέπει να σπεύσει, αφενός γιατί οι εξελίξεις σε αυτό το τομέα είναι ραγδαίες και επομένως απαιτούνται γρήγορες δράσεις και αφετέρου γιατί η εξαγγελία του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών να χρηματοδοτήσει με 3 δις Ευρώ την ανάπτυξη δικτύων οπτικών ινών έχει δημιουργήσει κλίμα αναμονής και επενδυτικής αδράνειας στην αγορά.

Είναι αποδεδειγμένο πλέον ότι η ταυτόχρονη εμφάνιση στα τέλη του 20ου αιώνα των δύο νέων καινοτόμων υπηρεσιών της Κινητής Τηλεφωνίας και του Internet είχαν ευρύτερες επιπτώσεις στην κοινωνία και στην οικονομία, δίνοντας μια σημαντική οικονομική ανάπτυξη όπως και ότι η ανάπτυξη των καινοτομιών του ευρυζωνικού Δικτύου θα δημιουργήσει αλματώδεις ρυθμούς ανάπτυξης.
Βεβαίως το συνέδριο διαπραγματεύεται και αναζητά:
• Πολιτικές ανάπτυξης της καινοτομίας στο Ευρυζωνικό Δίκτυο
• Στρατηγικές ανάπτυξης της καινοτομίας
• Καινοτόμες εφαρμογές στα δίκτυα στις Υπηρεσίες
• Ελληνικές καινοτομίες
Και η σπίθα της καινοτομίας για την χώρα μας που σημαίνει  «ενέργειες που θα χαρακτηρίζονται από νέα πρωτοποριακή αντίληψη των πραγμάτων» που δεν βρήκε πρόσφορο έδαφος, βρίσκει φως για να λάμψει στην άκρη του Διαδικτύου, το οποίο όντως καθετοποιεί την καινοτομία και φέρνει σ’ επαφή   τον  καινοτόμο  «αυτόν που εισάγει και εφαρμόζει νέες πρωτοποριακές μεθόδους αυτόν που ανοίγει νέους δρόμους στον κοινωνικό, πολιτικό, επιστημονικό καλλιτεχνικό τομέα», με τον ενδιαφερόμενο για την ιδέα του.
Και πράγματι η ευρυζωνικότητα που είναι :
• Προσιτή, αξιόπιστη, γρήγορη και συνεχής σύνδεση internet
και φέρνει:
• Γρήγορη πρόσβαση στο web, ραδιόφωνο, τηλεόραση, ταινίες, παιχνίδια, τηλεδιάσκεψη, εργασία, μάθηση, ιατρική φροντίδα.
είναι ταυτισμένη με την καινοτομία αφού δημιουργεί «νέας κοπής» μέσα, ανθρώπινης επικοινωνίας όσον αφορά:
• Στην διάδοση τους με αλματώδεις εφαρμογές.
• Στον τρόπο διασύνδεσης  ανθρώπων, αγορών και κοινωνιών.
• Στην διαθεσιμότητά τους σε χώρο και χρόνο.
• Στο κόστος επενδύσεων με μακροπρόθεσμες επενδύσεις και μεγάλης αβεβαιότητας.
• Στην μαζικότητα τους με την μετατροπής τους σε μαζικά καταναλωτικά αγαθά για κάθε κοινωνική τάξη.
• Στο κόστος λειτουργίας τους που μειώνεται με την διάδοσή τους.
• Στην ωφέλεια που πολλαπλασιάζεται με την χρήση τους.
Εμείς ως Αξιωματική Αντιπολίτευση τώρα  αλλά και η κυβέρνηση σήμερα επιβάλλεται να φέρουμε την Ελλάδα στην πρωτοπορία των νέων τεχνολογιών, σύμφωνα μα την συνθήκη της Λισαβόνας. Να κάνουμε την καινοτομία σύνθημα και καθημερινή πρακτική. Δεσμευόμαστε σε ένα οριζόντιο «Προϋπολογισμό καινοτομίας» που θα στηρίζει τη δημιουργία περιβάλλοντος ανανέωσης της Ελληνικής Οικονομίας με βάση τον δυναμισμό και τη γνώση και νέες στρατηγικές προσαρμοσμένες σ’ αυτόν για: την δημόσια  διοίκηση, τους δημόσιους οργανισμούς, την έρευνα, την παιδεία, την γνώση τις επιχειρήσεις.
Δεσμευόμαστε ν’ αντιστρέψουμε αυτήν την κατάσταση με:
•  Δημιουργία ανταγωνιστικών ευρυζωνικών δικτύων στην Ελληνική επικράτεια
• Δημιουργία Διασύνδεσης μεγάλου μέρους των φορέων δημόσιας διοίκησης, υγείας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
• Αύξηση του ανταγωνισμού στην παροχή τηλεπικοινωνιακών υποδομών και υπηρεσιών με στόχο τη μείωση του κόστους
• Τόνωση της επιχειρηματικής δραστηριότητας στις περιοχές κατασκευής των δικτύων και δυνατότητα παροχής ευρυζωνικών υπηρεσιών σε πολίτες μη ευνοημένων αστικών ή αγροτικών περιοχών
• Κάλυψη των μακροπρόθεσμων τηλεπικοινωνιακών αναγκών σε μεγάλο μέρος του πληθυσμού της χώρας
• Προώθηση της ζήτησης ευρυζωνικών υπηρεσιών
• Έμμεση ενίσχυση της βιομηχανίας παραγωγής περιεχομένου, αφού η διάδοση της ευρυζωνικότητας αποτελεί ικανή συνθήκη για τη διάδοση νέων, προηγμένων ευρυζωνικών υπηρεσιών
Η Ελλάδα στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ένωσης για να αναπτυχθεί περαιτέρω και να δημιουργήσει μια ανταγωνιστική αγορά υπηρεσιών, πρέπει να διασφαλίσει ότι όλοι οι πολίτες έχουν πρόσβαση σε ένα περιβάλλον με ευρυζωνικές ψηφιακές υπηρεσίες. Αυτό το όραμα μπορεί να υλοποιηθεί μόνο από πολιτικές που αντιλαμβάνονται την ευρυζωνικότητα σαν μία νέα καθολική υποδομή με σημαντικές και καθοριστικές επιδράσεις στην ανάπτυξη, οικονομία, εκπαίδευση, ευημερία και πρόοδο της κοινωνίας μας. Οι πολιτικές πρέπει να θεωρούν την ευρυζωνικότητα σαν δημόσιο αγαθό, για το οποίο η πολιτεία οφείλει να λάβει εκείνα τα μέτρα ώστε να είναι διαθέσιμο το συντομότερο δυνατόν σε όλους τους πολίτες της χωρίς αποκλεισμούς. Στόχος είναι να μην αφήσει η πολιτεία να δημιουργηθούν ψηφιακά χάσματα, αλλά ενημερώνοντας σωστά παρόχους και καταναλωτές να κάνει τα πλεονεκτήματα της τεχνολογικής προόδου κτήμα του κάθε πολίτη, σε προσιτές τιμές, παρέχοντας του την ψηφιακή ευκαιρία να βελτιώσει τις δεξιότητες του, να προσφέρει και να γίνει ισότιμο μέλος της παγκόσμιας κοινωνίας της πληροφορίας και της γνώσης.

Τέλος, επιθυμώ να εκφράσω τη διαπίστωση ότι η χώρα μας έχει μέχρι σήμερα ωφεληθεί από τη συμπόρευση της με τους εταίρους μας στην ΕΕ  στις πολιτικές ηλεκτρονικών επικοινωνιών και να εκφράσω την ευχή ότι σε αυτή τη συμπόρευση θα αποφύγουμε το ρόλο του ουραγού.